Mistähän löytäisi sopivaa ainesta? Noriksen sarjoissa on varsin hyvät, mutta Kliman myymät irralliset on ihan kelvottomia. Aivan liian pehmeitä. Jostain tuulilasinpyyhkimistä löytyy jousiliuskaa, mutta on vähän painavaa ja paksua, varsin vaikea taivuttaa.
Mika
Jousiterästä moottoriklipsiksi
Re: Jousiterästä moottoriklipsiksi
Ei sen tarvitse olla lattaa. 1mm pianolanka toimii oikein hyvin.
“Scientists dream about doing great things. Engineers do them.”
- James A. Michener
- James A. Michener
Tuulilasinpyykimen sulkien jäykisteenä on sopivaa litteää terästä.
Itse olen jo vuosia käyttänyt sitä.
Itse olen jo vuosia käyttänyt sitä.
Last edited by Make_L on 20 April 2015 10:03:39, edited 1 time in total.
Olen jokusen tehnyt pianolangasta, mutta jotenkin tuommoisen lättänän laittaminen oikeaan asentoon ja pysyminen siinä tuntuu varmemmalta. Mutta totta, pianolangan materiaali on hyvää, siitä mulla on parissa raketissa klipsi.tt wrote:Ei sen tarvitse olla lattaa. 1mm pianolanka toimii oikein hyvin.
Mika
Mulla lanka tekee yleensä jonkinlaisen mutkan moottoripukin kyljessä. Silloin se ei pääse pyörimään ja samalla se myös joustaa vähän eikä taivutusten tarvitse osua millilleen kohdalleen.
“Scientists dream about doing great things. Engineers do them.”
- James A. Michener
- James A. Michener
Kuulostaa viksulta, ja kun ei tee liian leveää, niin ei tarvitse taivuttaa putken muotoon? Ehkäpä unohdan sen jousilatan etsimisen, ellei sitten jonkinmerkkisestä pyyhkijänsulasta löydy ohuempaa kuin joskus kokeilemani ja palaan pyöreään lankaan. Harmi, että Kliman klipsit ovat niin onnettomia, olisi ollut kovin helppo ja halpa ratkaisu. Onnistuin jo messuilla demotessani vääntämään sen uuden klusteriraketin molemmat klipsit ulospäin kaareviksi, pitää joku kuminauha tms. pistää niiden ympäritt wrote:Mulla lanka tekee yleensä jonkinlaisen mutkan moottoripukin kyljessä. Silloin se ei pääse pyörimään ja samalla se myös joustaa vähän eikä taivutusten tarvitse osua millilleen kohdalleen.
Mika