Olin pohdiskellut jo jonkin aikaa parasta tapaa tehdä hyvä (=pieni, yksinkertainen ja halpa) pikakiinnike Sachsen-Feuerwerk -tyyppisille lituskoille sytyttimille. Jokin aika sitten mieleen tuli seuraavan tyyppinen ratkaisu:
Kuten kuvista näkyy siinä on liimattu (pikaliimalla) kaksi piirilevyä selät vastakkain ja niiden läpi porattuihin pitkulaisiin reikiin on sijoitettu kaksi joustavaa metalliliuskaa, jotka on puolestaan juotettu piirilevyn pintaan kiinni. Käytössä sytytin työnnetään kiinnikkeen läpi niin että se jää puristuksiin metalliliuskojen väliin. Liitäntä on luotettava ja ennenkaikkea nopea tehdä!
Noilla sytytin onnistuneesti edesmenneen

kolmimoottorisen klusterini kahdesti peräkkäin. Kiinnittimet saivat kyllä jonkinverran puhallusta moottoreista laukaisun jälkeen, mutta ne ovat silti edelleen hyvässä kunnossa. Laukaisua valmistellessa sijoitin kiinnittimet mahdollisimman paljon sivuun moottorin suulta, jotta ne eivät kärsisi pahasti lieskoista. Kiinnittimet voisi vielä suojata esim. teipillä (kertakäyttöinen suoja) tai paksulla lasikuitukankaalla (pro-malli) palamista vastaan. Kuvissa olevat kiinnittimet ovat siis kokeneet kaksi laukaisua, minkä jälkeen ne on pesty saippualla ja vedellä puhtaiksi noesta.
Pikakiinnike muuten toimii luultavasti myös Aerotechin pitkien sytyttimien kanssa, jotka vastaavat rakenteeltaan Sachsen-Feuerwerkin sytyttimiä.
