RAKETIN POLTTO AINE

Muiden kuin pienoismallirakettien rakentelusuunnitelmat.
Lakia tai muita määräyksiä ei sitten rikota, jookos?
heinhe21

RAKETIN POLTTO AINE

Post by heinhe21 » 30 July 2005 16:10:05

Niin olen rakentanut raketin hartsista ja lasi kuidusta raketti on erittäin tukeva ja jämäkkä painoa sillä on 870 g Niin ja nyt sitten mietin sitä mikä olisi hyvää poltto ainetta että kertokaapas nyt mitä ootte ite käyttäneet

Ossi

Post by Ossi » 30 July 2005 21:29:44

ite sytyttäisin sen kaukaa mikäli olisin sen ihan itse auto tallissa keitetyllä musta ruudilla ladannut koska painavan kuoren sirpaleiden liike määrä on sen verran suuri

Eli jos et ole foorumiin suuremmin tutustunut, kyseessä on pienoisrakettiharrastajien foorumi eikä Petri Gerdt 2 -foorumi. Googlettamalla "richard nakka" tai ihan vaan englanniksi "rocket propellant" löytyy rakettipolttoaineiden valmistusohjeita, joten ainoastaan materiaalit pitää enää kaivaa jostain. Darwin-palkinto onkin sitten jo (räjähtäneen) käden ulottuvilla.

Itse lataisin tuohon useamman D-moottorin rinnakkain koska se on noinkin painava, tai todennäköisesti tekisin kokonaan uuden koska ko. raketti on reilusti ylipainoinen. Mielellään lataisin sen kaupasta luvan kanssa hankituilla rakettimoottoreilla jotka ovat yksinkertaisin tapa saada toimivia rakettimottoreita. Väärin rakennettu rakettimoottori kun on joko kehno tähtisadetikku tai pommi.

Masa

Post by Masa » 02 August 2005 01:05:52

Aika jötikkä tuo sinun rakettisi, sinuna laittaisin sen kyllä kirjahyllyn somisteeksi ja hommaisin jostain rakennus-sarjan ja siihen D-moottorin, joita jo nykyään saa Suomestakin. Tuo Richard Nakkan sivusto on kyllä suositeltavaa lukemista kaikille omista sekoituksista kiinostuneille kavereille, siellä riittää lukemista, perus-edellytys on että ensin jaksaa lukea kaiken aineiston ja sitten olisi vielä syytä ymmärtää mitä tuli luettua, niin huomaa kuinka pitkäjänteinen prosessi on omien poltto-aineiden sekoittelu, eli helpompaa on liityä johonkin raketti-harrastus ryhmään ja hankkia lupa.Tämä kullostaa varmaan kerettiläiseltä koska olen itse toisaalla foorumissa kysellyt oma-valmiste moottoreista, mutta nyt "valaistuneena" tajunnut asian vakavuuden, itse tulisin kyllä toimeen ilman käsiä ja jalkoja, mutta ilman silmiä, ei tällainen vanha mies voisi edes katsella kauniita tyttöjä," well, without eyes i can`t cry anymore, from now on, the son of Hietanen bitch is a rather happy guy".

Post Reply