tommi wrote:Täällä Tampereellahan tuulee kohta jo ihan oikeastikin.

Kohta? Ainakin siinä yhdessä videopätkässä (jonka löytää jos osaa etsiä

) näytti tuulevan jo...
tommi wrote:Meillä on varmaan myös jotain pikku kikkoja, joita kannattaisi jakaa puolin ja toisin. Millonkahan olis seuraava sopiva seuraava tapaamisajankohta Castorin ja Polluxin porukoilla? Jotain puhetta on ollut ainakin, että tultaisiin ehkä Ossin kanssa sinne Nummelan lennätykseen maanantaina 17.5.
Olisi varsin kiintoisaa kuulla kokemuksista. Meillä suunnitelmat ovat kohtuullisen pitkällä, mutta niitä on vain hankala saada kirjalliseen muotoon (kukaan meistä ei kovin hyvin osaa mitään CAD-ohjelmiakaan käyttää...). Kävin nyt keväällä myös kokeellisen virtausmekaniikan kurssin, jossa nimenomaan käsiteltiin tuulitunnelien suunnittelua yms.
Meillä on pohjana modulaarisempi malli, ja lopullisen laitteen saanee helposti hajotettua neljään (tai useampaankin) osaan esim. kuljetusta varten. Rakentanemme sen lähinnä puusta ilman mitään yhtenäistä koko tunnelin kattavaa raamia. Laitoin Polluxille projektia varten myös
wiki-sivuston, mutta sielläkään ei mitään kovin ihmeellistä ainakaan vielä ole.
Itse olen näillä näkymin myös tulossa sinne lennätykseen maanantaina. Ajankohdaksi oli kai sanottu klo 19, joten pitäisi ehtiä vinkkejäkin vaihtaa. Sitä ennen klo 14 meillä on vierailu ABB:llä, jonka yhteydessä he kertovat mitä kaikkea heidän taajuusmuuntimellaan pystyy tekemään. Ilmeisesti sen pystyy ohjelmoimaan niin että sille vain kertoo montako metriä sekunnissa virtauksen testisektioon haluaa ja se sitten säätää (toki takaisinkytkennän kautta).
Minä olen myös tänä ja ensi viikonloppuna tulossa Tampereelle päin, joten voisi katsoa josko pääsisi pistäytymään katsastamassa teidän projektianne. Asiasta voinee jutella enemmän spostitse.
I doubt, therefore I may be.