Pitäisikö foorumia sensuroida?

Tähän foorumiin liittyvä keskustelu, parannusehdotukset ja urputukset

Pitäisikö foorumin keskusteluja rajoittaa tai sensuroida?

You may select 1 option

View results

tt
Site Admin
Nimi: Timo Toivanen

Pitäisikö foorumia sensuroida?

Post by tt » 05 May 2005 00:24:50

Noniin, nyt kun sain säikäytettyä kaikki, niin päästään asiaan :)

Tänne on alkanut vähitellen ilmestymään kaikenlaista pyrojuttuihin liittyvää keskustelua, joiden laillisuuden suhteen liikutaan vähintäänkin harmaalla alueella.
Siksi kysynkin Teiltä, arvon käyttäjät, pitäisikö asialle tehdä jotain?

For the record, itse en missään nimessä kannata sensurointia, mutta tilanne jossa jonkin onnettomuuden jälkeen media päättää syyllistää tämän paikan, pistää miettimään.

Kommentteja?
Last edited by tt on 04 May 2006 18:00:58, edited 1 time in total.
“Scientists dream about doing great things. Engineers do them.”
- James A. Michener

sampo
Site Admin
Nimi: Sampo Niskanen

Post by sampo » 05 May 2005 10:41:58

Itse olen vähän kahden ensimmäisen vaihtoehdon välillä. Aivan räikeimmät jutut joissa esim. kannustetaan jonkinlaisiin laittomuuksiin voi yleensä poistaa ilman että mitään sisältöä menettää. Toisaalta en haluaisi rajoittaa rakettifoorumin käyttöä vain ja ainoastaan pienoismalliraketteihin (vaikka se toki on pääasia), koska kyllä varmasti monia rakettiharrastajia muutkin jutut kiinnostavat. Sen sijaan kaikki muihin kuin pienoismalliraketteihin liittyvät suunnitelmat ym. tulisi mielestäni siirtää omaan osioonsa, jonka alkuun selkeä viesti siitä mikä tuollaisten juttujen laillisuustilanne on ja kuinka vaarallisia ne voivat olla.

Kuitenkin kuten eräässä aiemmassa valitettavassa insidentissä kävi ilmi, kotikemian foorumikin oli ihan laillinen pitää. Leimautumisen vaara mediassa silti tietenkin on, ja siksi haluaisinkin erotella sellaiset suunnitelmat, joita joku pystyisi oikeasti toteuttamaan, selkeästi omaan kategoriaansa.
I doubt, therefore I may be.

Ossi

Post by Ossi » 09 May 2005 21:05:59

Kotikeittiön jutut voi siirtää omaan foorumiinsa; pienoismallirakettien kanssa niillä ei ole juurikaan tekoa.

Nk. experimental rocketry -aiheiset postaukset ovat juuri ja juuri propellihattuosaston rajalla, varsinkin jos niillä pitäisi oikeasti kokeilla jotain uutta ja kokeiluissa tai ideoinnissa on selkeästi teoriapohjaa. Mainittakoon että mustanruudin pakkaaminen rautaputkeen on valitettavasti jo useampaan otteeseen kokeiltu juttu eikä siitä ole vielä tähän asti juurikaan hyvää seurannut.

Henkilöt, joilla on tarpeeksi teknologiaa rakettimoottorien valmistamiseen turvallisesti, osaavat varmasti myös niiden valmistamisen perusteet. Mitään "kertokaa-mulle-kaikki-kuvina" reseptejä ei mielestäni tulisi täällä julkaista. Niitä löytyy jo Googlella ihan tarpeeksi.

Post Reply